violettbla.blogg.se

En blogg om den violett blåa Tove som försöker förstå sig på det så kallade livet.

Tappad och hittad!

Kategori: Allmänt

Igår efter lunch kom jag på "Shit vart är min mobil?" och jag letar som en idiot i skåpet.
Hittar jag den? Nej. Kollar i klassrummet, ingen mobil där. har typ panik.
Anmäler till massa människor att den är borta. Senare på kvällen så läser jag med musik i örena (via paddan)
och kör ett vagt knackande på nån dörr, jag tar ut den ena pluppen och lyssnar. Det dunkar som satan på dörren så jag skyndar mig å öppna. Där står mosters kille och har tydligen stått där ett bra tag å knackat och ropat, det hela handlade tydligen om att vi skulle fixa en tillfällig mobil till mig. Så han hade med en av deras gamla mobiler och så stack vi och fixade kontantkort med 100 spänn på. Kortet funka inte förens typ 12 timmar senare och det va ju inte särskilt ok men det va ju bra att det funka. Dagen efter så får vi veta att nästan precis efter attt jag har varit och sagt till att den är borta så hade någon lämnat in den, så oroliga föräldrar och 200 spänn bortkastade i onödan...
Och samtidigt började jag tänka på, fatta onödigt hur mycket man bryr sig en liten mobil. Hur onödigt beroende man blir. Till och med min mamma blev kaotiskt orolig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: